Bezwaarprocedure

Bezwaar

Het kan voorkomen dat je het niet eens bent met de afwijzing van je schademelding of verzekeringsaanvraag en dat je van mening bent dat de schade of diefstal wel gedekt is, of dat je verzekeringsaanvraag wel goedgekeurd had moeten worden. Je kunt dan bezwaar maken tegen deze afwijzing. Een bezwaar is een reactie op een inhoudelijke beslissing die Tulip Assist genomen heeft waar je het niet mee eens bent.

Wat is het doel van de bezwaarprocedure?

  1. Heroverweging van een inhoudelijke beslissing
  2. Herstellen van fouten in een inhoudelijke beslissing
  3. Toetsen of een inhoudelijke beslissing op de juiste manier is genomen

Wanneer kan ik een bezwaar indienen?

Wanneer je het niet eens bent met een inhoudelijke beslissing die Tulip Assist heeft genomen, kun je een bezwaar indienen tegen deze beslissing.

Hoe kan ik een bezwaar indienen?

Je kunt een bezwaar indienen door te mailen naar bezwaar@tulipassist.nl. Vermeld hierbij de volgende gegevens:

  • Naam, adres, woonplaats
  • Telefoonnummer en e-mailadres
  • Polisnummer
  • Duidelijke argumenten waarom jij vindt dat de schademelding wel gedekt is
  • De door jou gewenste oplossing

Je kunt een bezwaar ook per post versturen naar:

Tulip Assist
Afdeling Bezwaar
Antwoordnummer 1014
9700 VC Groningen

Verloop bezwaarprocedure

Wanneer je een bezwaar indient, beoordelen we je claim opnieuw en nemen we je bezwaar mee in de beoordeling. We behandelen je bezwaar binnen 15 werkdagen en houden je op de hoogte via de mail.

Mijn bezwaar is afgewezen. Wat nu?

Het kan voorkomen dat je bezwaar wordt afgewezen en dat jij nog steeds van mening bent dat de claim wel gedekt is door de verzekering. Voor meer informatie over de afwijzing kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Klantenservice Tulip Assist
T: 050 700 1994
E: info@tulipassist.nl
I: www.tulipassist.nl

Mocht je er toch niet uitkomen met Tulip Assist, dan kun je je bezwaar voorleggen aan het Klachteninstituut Financiƫle Dienstverlening (Kifid) in Den Haag. Het Kifid zal de inhoudelijke beslissing nogmaals toetsen. Zij kijken hiervoor naar de argumenten die je hebt aangedragen en de argumenten die door Tulip Assist zijn aangedragen. Het is daarom belangrijk dat je duidelijk en gemotiveerd in je bezwaar aangeeft waarom jij vindt dat de claim wel gedekt is.

Klachteninstituut financiƫle dienstverlening (Kifid)
Koningin Julianaplein 10
2595 AA Den Haag
Telefoon: 070-3338999
E-mail: consumenten@kifid.nl